| Stage week 8,9,10 |

23 april 2019 - Alicante, Spanje

25914FF9-398C-435F-91F8-CDFD18737414

Buenos dias,

Ja, wat heb ik weer veel meegemaakt en wat loop ik enorm achter met het schrijven van mijn blogs. Oepss… Wel een goed teken toch? Inmiddels heb ik mijn stage hier alweer afgerond. Wat gaat de tijd toch snel. Te snel eigenlijk. Soms zou ik willen dat ik de tijd eventjes stil kon zetten om eventjes wat meer te genieten. Voor je het weet is het alweer voorbij en helaas is dat moment al bijna zo ver.

Inmiddels zijn er in deze weken familieleden uit Nederland op bezoek geweest. Dit deed me erg goed. Een keer elkaar niet zien via FaceTime maar gewoon weer in het echt. Helaas zijn er in deze weken ook drie huisgenoten vertrokken. Het vliegveld heb ik in deze weken dus erg vaak bezocht. Soms met een lach en soms met een traan. Inmiddels zijn er ook alweer nieuwe huisgenoten aangekomen die nu met hun avontuur hier gaan beginnen. Heel erg raar. De een is bijna klaar en de ander begint net. Het lijkt hier net lopende band werk. De een erin en de ander eruit om het zo maar even te verwoorden. Maar goed ik zal jullie is gaan vertellen hoe mijn laatste weken stage zijn verlopen.

Deze weken zijn echt zo snel voorbij gevlogen! Voordat ik het wist was mijn dienst alweer afgelopen en merkte je dat het einde steeds meer in zicht kwam. In mijn vorige blog over week 5 & 6 heb ik jullie verteld dat ik een gleizijl ging meenemen naar stage voor een opdracht van school. Ondertussen is dit al gebeurd. De instructie was gelukkig erg goed verlopen. Collega's pakte het positief op en ze vonden het erg leuk om te zien en om het hulpmiddel te gebruiken. Er werd veel geoefend op elkaar. Samen met Janne hebben we het glijzeil uiteindelijk overhandigd aan de directrice. De directrice was ons super dankbaar toen we zeiden dat dit een cadeautje was en ze het dus mochten houden. Ze vertelde dat ze het al een aantal keer op filmpjes had gezien en dat ze het hier zeker konden gebruiken. Ze maakte zelfs als opmerking dat het glijzeil de kleur heeft van Nederland. Oranje. Kortom, een geslaagde instructie. Verder heb ik twee dagen voor mijn laatste dienst mijn eindevaluatie gehad. Bij deze kan ik jullie mededelen dat ik mijn stage in Spanje heb afgerond en behaald! De laatste papieren werden ondertekend en ingevuld. Nadat dit was gedaan heb ik nog een certificaat gekregen voor mijn internationale stage van Estudiantes Costa Blanca. Verder heb ik Laura nog persoonlijk bedankt en haar een kleinigheidje gegeven van Rituals.

Het was zo ver... mijn laatste stagedag bij Residencia Doña Rosa. Op mijn allerlaatste stage dag heb ik eindelijk kunnen bloedprikken! Wat keek ik hier naar uit. We hadden deze dag 2 zorgvragers waarbij bloed geprikt moest worden. Bij de eerste prikte ik helaas mis. Zijn ader was namelijk gaan rollen..., samen met Sergio de verpleegkundige heb ik het toen weer opgepakt. De tweede zorgvrager heb ik helemaal zelfstandig gedaan. En ja hoor ik prikte in een keer raak. Stiekem was ik toen toch wel een beetje trots op mezelf. Uiteindelijk was het voordat ik het in de gaten had alweer 14:30 uur. Ik was hier klaar met mijn stage en moest afscheid gaan nemen. Wat was dit raar en lastig tegelijkertijd. Erg veel besos (=kussen) en knuffels heb ik toen gekregen. Een aantal zorgvragers en collega's moesten huilen waardoor ik zelf ook wel een beetje vol schoot. Maar ja het zat er dan toch echt op..., mijn sleutels werden ingeleverd en dat was het dan.

Mijn koffer is ondertussen al ingepakt en geloof het of niet maar morgen kom ik gewoon al naar huis. Als mensen me vragen; 'Had je daar nog langer willen blijven?' dan is het voor mij een dikke JA. Maar helaas, het avontuur zit er bijna op. Als ik terug ben in Nederland zal ik nog een blog schrijven over hoe ik hier op terug kijk. Voor nu ben ik namelijk een beetje klaar met schrijven. 2 Blogs op een dag is voor nu genoeg. Mijn inspiratie is op en ik heb er eigenlijk ook geen zin meer in. Dit omdat ik nog lekker ga genieten van mijn laatste dag hier in het mooie Alicante.

Lieve mensen, bedankt voor al jullie lieve reacties! Dit heeft me erg goed gedaan en ik vond het altijd erg leuk om jullie reacties te lezen. Voor je het weet ben ik alweer terug in Nederland. Tot snel!

Liefs 💋 Muriël

1. Ingrid:
    23 april 2019
    Fijn dat je je blog schrijven toch nog voltooid hebt. Je zult er later blij mee zijn dat je het gedaan hebt. Tot morgen 💋groetjes mama
  2. Mijntje:
    Hey Muriël,
    Wat heb je toch een gave tijd gehad. Veel geleerd en gezien.
    Daar mag je trots op zijn, weer een mooie ervaring rijker.
    Ik heb genoten van je blogs. Het was leuk om te lezen wat je zoal ervaren hebt in het mooie Alicante.
    Ik wens je een goede terug reis.
    Groetjes Mijntje
  3. Yvonne Kapteijns:
    23 april 2019
    Leuk weer om al je verhalen te lezen! En een goede reis naar huis voor morgen! Groet, Yvonne
  4. Astrid van Gastel:
    Hoi Muriel,
    Je hebt zeker weer een mooie blog geschreven. Super leuk om te lezen en fijn dat je de stage hebt behaald. Proficiat! Hard gewerkt en veel indrukken op gedaan. Fijn dat je morgen weer naar huis komt. We vinden het leuk om je weer in het "echt" te zien. Toch anders dan Face Time. Fijne laatste avond en tot snel. Groetjes Theo en Astrid
  5. Anne-Marie:
    Hele goede reis naar Nederland morgen! Wat zal het afscheid moeilijk zijn :(
    3 maanden zijn voorbij gevlogen. Ook al is het maar een hele korte periode, toch zal deze tijd je voor altijd bijblijven en uiteindelijk ook voor een deel je verdere leven bepalen.
    Je hebt je stage met succes afgerond! Super gedaan. We hadden ook niet anders verwacht :)
    Je mag trots zijn op jezelf.
    Tot gauw in Nederland; kunnen we 'live' van je verhalen genieten.
    Groetjes, Anne-Marie.
  6. Anne-Marie:
    23 april 2019
    P.s: bedankt voor je leuke verhalen en dat we zo op afstand hebben kunnen meeleven met al jouw ervaringen.
  7. Marion:
    24 april 2019
    hoi Muriël,
    Bedankt dat we mee hebben mogen kijken/lezen tijdens jouw stage. Veel geluk thuis want ik hoor net dat je al weer op Nederlandse bodem bent.
    Een tijd om nooit te vergeten lijkt mij.
    groetjes
    Marion